Thursday, June 15, 2006

Ännu ett litet manifest


Det måste va bugg bugg bugg!

Jag har läst varenda bok jag har läst dem pärm till pärm
ifrån Lenin till Marx
Luxenburg och Colontay.
Men jag har också alltid lyssnat till dansens glada ton.
Å snart jag förstod vi behöver en ny kampmetod.

Det måste va bugg bugg bugg i vår revolution.
Det måste va bugg foxtrot och vals
och då klarar vi det nog.
Det måste va bugg bugg bugg
om vi ska ha någon chans
måste det va bugg foxtrot å vals.

Så vi startade ett band det va Böne å jag.
Och vi spelade musik som gjorde mänskan glad.
Å snart dansa hela rörelsen till våran glada ton
för de förstod det här va rätt kampmetod.

Och då blev det bugg bugg bugg i vår revolution.
Då blev det bugg foxtrot å vals å då klarar vi det nog.
Det måste va bugg bugg bugg om vi ska ha någon chans.
Måste det va bugg foxtrot å vals.

Och snart darra borgarna ifrån fotknölarna å upp.
För de var ju så rädda för vår svängiga kupp
för de hadde inga motmedel mot våran glada ton.
när vi dansade då stod de där de stod.

Och då blev det bugg bugg bugg i vår revolution.
Då blev det bugg foxtrot å vals och då klarar vi det nog.
Det måste va bugg bugg bugg om vi ska ha någon chans.
Måste det va bugg foxtrot å vals.

Ackord:D/A7/D/A7/D
D/A7/D/GM/D/A7/D

No comments: